Foto: iz javnih virov
Nenavadna “okna na obrvi” so nekoč pomagala pilotom pri navigaciji brez GPS, vendar so z razvojem tehnologije postala nepotrebna.
Starejši modeli Boeingovih letal, zlasti zgodnje različice modela 737, so imeli nad pilotsko kabino značilne nagnjene plošče – tako imenovana “okna na obrvi”. Ta okna niso bila okrasni element ali šala oblikovalcev – opravljala so zelo praktično funkcijo, piše Supercar Blondie.
Čemu so bila namenjena “okna z obrvmi”
V šestdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja piloti niso imeli GPS, sodobnih radarjev ali elektronskih navigacijskih sistemov. V veliki meri so se zanašali na vizualne orientacijske točke.
“Brvi” so posadki omogočale boljšo vidljivost med zavoji, približevanjem ali manevri. Skozi ta okna so lahko piloti opazovali druga letala in ponoči celo krmarili po zvezdah.
“To je bila preprosta, a domiselna rešitev za izboljšanje vidljivosti – zlasti med manevri,” pojasnjujejo v letalskih krogih.
Zakaj so bile “obrvi” opuščene
Z razvojem tehnologije – prihodom natančnih radarjev, avtopilotov in GPS – so dodatna okna izgubila svoj pomen.
Leta 2005 je Boeing s proizvodne linije uradno odstranil “okna za obrvi”, začenši z modifikacijami letala 737 naslednje generacije.
Odločitev je imela tudi praktične razloge:
- manjša nevarnost uhajanja zraka,
- manjši aerodinamični upor,
- zmanjšanje teže zrakoplova,
- manj bleščanja na instrumentih.
Nekatere posadke so si “obrvi” celo prelepile z lepilnim trakom ali letalskimi kartami, da bi se izognile bleščanju sonca.
